Asiakastarina Siison | Lakitilitoimisto

Asiakkaamme Siison on perustettu kestävyyden lähtökohdasta. Siisonin useamman liiketoiminnon yhdistävä tekijä on ekologisuus, joka on yrityksen tärkeimpiä arvoja. 

– Siisonin liiketoiminnassa sain yhdistettyä itselle ja meille tärkeät osa-alueet kokonaisuudeksi. Kertoo Päivi Koskinen, joka on yksi kolmesta yrityksen perustajasta. 

Lähiruoan edistäminen, vaatteiden kierrätystoiminta sekä lähialueen käsityöyrittäjien myyntipaikkana toimiminen luovat Nokian katukuvassa näkyvimmän osan liiketoiminnasta. Kivijalkaliikkeen lisäksi kaksi yrittäjistä tekevät ohjelmointia, joka on oma liiketoiminnan osa-alue. 

"Vaihto sujui odotettua paremmin ja sujuvammin. Ehdin jo vähän pelätäkin, kun lähtökohtana oli vaihtaa tilitoimiston lisäksi myös kirjanpidon ohjelma."
Siison, Päivi Koskinen

Tilitoimiston- ja kirjanpito-ohjelman vaihto yllätti positiivisesti

Ensimmäinen yhteistyön vuosi alkaa olemaan takana Lakitilitoimiston asiakkaana. Yhteistyö lähti käyntiin kirjanpitäjän kanssa ja ohjelmisto pysyi sähköisenä. Kirjanpidon ohjelma kuitenkin muuttui tilitoimiston vaihdoksen myötä Visma Fivaldiin. 

– Vaihto sujui odotettua paremmin ja sujuvammin. Ehdin jo vähän pelätäkin, kun lähtökohtana oli vaihtaa tilitoimiston lisäksi myös kirjanpidon ohjelma. Kuvailee Koskinen. 

Sähköisissä taloushallinnon ohjelmissa on eroja ja jokaiseen tarpeeseen löytyy varmasti erilaisia vaihtoehtoja ja oikea ratkaisu. Aiempaan kirjanpidon ohjelmaan verrattuna, Visma Fivaldissa oli paremmin tarjolla mm. raportoinnin ominaisuuksia.

– Ei tarvitse olla mikään järjestelmäspesialisti, että osaa käyttää Fivaldia.  Ohjelman käyttö tuntui helpolta.  Toki ohjelmassa olisi paljon ominaisuuksia mm. raportointi, joita voisi hyödyntää vielä paremmin. Toteaa Koskinen. 

Sähköiset laskut helpottavat arkea

Taloushallinto voi olla monella tapaa sähköinen. Siison on sähköistänyt esimerkiksi laskujenkäsittelyn, jolloin laskut tulevat sähköisesti tarkastettavaksi ja tiliöitäväksi. Sähköinen laskujenkäsittely helpottaa paitsi tilitoimiston, myös yrittäjän arkea monella tapaa. 

– En hukkaa mun laskuja, kun niitä ei tule enää paperisena tai sähköpostilla. Sähköisessä järjestelmässä ne menee jonoon ja pysyy siellä muistuttamassa olemassaolostaan. Kertoo Koskinen. 

Sähköinen laskujenkäsittely tuo myös muunlaista arvoa yrittäjän arkeen, sillä tämä työtehtävä on silloin aika- ja paikkariippumatonta. 

– Ei ole pakko olla toimistolla, voin tehdä laskujen hyväksymistä ja laskujen tekemistä. Laskuja voi kuitata näppärästi myös loman aikana. Koskinen toteaa.

Jenni ja Saana Lakitilitoimisto, kirjanpitäjä
"Sain hyvät ja selkeät ohjeet, jos piti tehdä joku ärsyttävä asia. Sain suoran linkin mihin piti mennä ja ohjeet mitä piti tehdä. Yhdessä ollaan selvitetty niitä isojakin juttuja."

Tiimiparina kirjanpitäjä ja asiakas

Kirjanpitäjän ja asiakkaan välille muodostuu erityinen kumppanuus, sillä yhteistyötä tehdään monenlaisissa asioissa arjen lomassa. Yrityksen arjessa voi tulla eteen nopeita, isoja ja pieniä muutoksia. Kun yrittäjä on oman liiketoimintansa paras osaaja ja tiimiparina on taloushallinnon asiantuntija, myös ne isoimmatkin solmut ratkeavat vuorovaikutteisella yhteistyöllä. 

– Sain hyvät ja selkeät ohjeet, jos piti tehdä joku ärsyttävä asia. Sain suoran linkin mihin piti mennä ja ohjeet mitä piti tehdä. Yhdessä ollaan selvitetty niitä isojakin juttuja. Kiittelee Koskinen kirjanpitäjäänsä.

Lakitilitoimisto - sopivan kokoinen tilitoimisto

Koskinen koki, että isommissa toimistoissa asiakasta ei välttämättä kuunnella niin hyvin. Toiminta on helposti ns. kasvotonta liukuhihnatoimintaa. 

– Olette sopivan kokoinen tilitoimisto. Kun on pieneen toimistoon verrattuna enemmän työntekijöitä, niin ei ole yhdestä tai kahdesta henkilöstä asiat kiinni. Ettekä ole liian isokaan. Lakitilitoimistossa on sopiva määrä eri alojen osaamista ja asiantuntijoita. Kuitenkin kaikilla oma kirjanpitäjä, joka huolehtii asiakkaasta. Toteaa Koskinen. 

yrittäjä koulutus, Sari Peltomaa Lakitilitoimisto
Sari Peltomaa

040 127 9892
sari.peltomaa@lakitilitoimisto.fi

Facebook
Twitter
LinkedIn

Tässä kirjoituksessa keskitytään yritysten tietoturvallisuuden perusasioihin, ennaltaehkäisyyn ja turvallisiin toimintatapoihin, miten jokaisessa yrityksessä voi parantaa oma