Asiakaslehti kevät 2025
Työntekijän palkkaaminen ajankohtana tänä vuonna? Nopeampaa ja vaivattomampaa kiinteistökauppaa? Lue asiakaslehti kevät 2025!
Profigrid Oy on innovatiivinen teollisuuden ja uusien energiajärjestelmien suunnittelu- ja konsulttiyritys, joka on perustettu vuonna 2021. Vaikka yritys on vielä melko tuore, se on lähtenyt vauhdikkaasti liikkeelle.
– Yrittäjyys on tuonut paljon vapautta ja mahdollisuuksia olla mukana monissa kiinnostavissa projekteissa ja kehittää työtä juuri siihen suuntaan, mitä itse haluaa. Uusia asiakkuuksia ja projekteja on riittänyt. Näin toteaa yrittäjä Marko Räty.
Profigrid Oy:n erikoisosaaminen keskittyy suurten teollisuus- ja voimalaitosten sähköjärjestelmiin, energiavarastoihin ja älykkäisiin, uusiutuvaan energiaan perustuviin sähköinfrastruktuureihin. Palveluissa korostuu asiakkaan tarpeiden kokonaisvaltainen ymmärtäminen ja aitojen kokonaisratkaisujen tarjoaminen. He toimivat mielellään yhteistyökumppanina innovaatio- tai investointiprojekteissa.
Tulevaisuudessa yritys suuntautuu enemmän ja on jo nyt suuntautunut toimittamaan kokonaisvaltaisia uusiutuvan energian hankkeiden integraatioratkaisuja. Tässä luotettava kumppani uusiutuvan energian ja energiavarastoinnin hankkeissa.
Marko Räty toimii yrityksessä konsulttina sekä sähkösuunnittelijana ja Susanna Räty hoitaa pääosin laskutuksia ja kirjanpitoa sekä muita toimistoasioita.
Profigrid Oy sijaitsee Pirkanmaalla, mutta toimii koko Suomen alueella.
Lakitilitoimiston löysimme suosituksen perusteella. Tutustuimme tilitoimistoonne ja se vaikutti hyvältä ja sellaiselta, josta löytyy hyvät palvelut meidän tarpeisiimme. Tykkäsimme myös siitä, että tilitoimisto ei ollut kuitenkaan liian suuri. Saimme myös alusta alkaen hyvää palvelua ja vastauksia kysymyksiimme, joten siitä oli helppoa aloittaa.
Marko Räty ja Susanna Räty, Profigrid Oy
Profigrid Oy:n ja Suomen Lakitilitoimiston yhteistyö on startannut Profigrid Oy:n perustamisesta lähtien. Nimettynä kirjanpitäjänä sekä palkanlaskijana toimii taloushallinnon asiantuntijamme Jenni Purrenheimo.
– Yrittäjien kanssa on yhteistyö toiminut erittäin sujuvasti ja he luottavat meidän asiantuntemukseemme ja kysyvät aina neuvoa uuden asian tullessa vastaan. Ei ole muuta kuin kehuttavaa, miten hienosti heidän kanssaan yhteistyö sujuu. Kertoo nimetty kirjanpitäjä Jenni.
Nimetty kirjanpitäjä on ollut yrityksen matkassa alusta alkaen. Yritys on tehnyt hyvää kasvua ja pian alun jälkeen olikin järkevää aloittaa kirjanpidon sähköistäminen.
Heillä on käytössä Fivaldin osto- ja myyntireskontra sekä Visma scanner. Nämä työkalut auttavat yritystä seuraamaan ja hallinnoimaan rahavirtojaan, mikä on olennainen osa tehokasta liiketoimintaa. Ne auttavat myös varmistamaan, että yrityksen kirjanpito on ajan tasalla ja tarkka.
Visma Scanner on mobiilisovellus, joka on suunniteltu helpottamaan kuittien ja laskujen käsittelyä. Se mahdollistaa kuitin tai laskun skannaamisen suoraan puhelimella ja sen siirtämisen kirjanpito-ohjelmaan.
Näin Visma Scanneria käytetään:
Siirrä kuva kirjanpito-ohjelmaan: Kun olet ottanut kuvan ja syöttänyt tarvittavat tiedot, voit siirtää kuitin tai laskun suoraan omaan kirjanpito-ohjelmaan.
Kuitit säilyvät sähköisessä muodossa, joten paperikuitteja ei tarvitse enää lähetellä ja säilyttää. Kuitit löytyvät Visma scannerista, joten ne ovat aina tallessa. Tämä tekee kuitin käsittelystä nopeaa ja vaivatonta, vähentää virheiden määrää ja säästää aikaa.
Fivaldi on taloushallinnon järjestelmä, joka tarjoaa osto- ja myyntireskontran. Nämä ovat tärkeitä työkaluja yrityksen talouden hallinnassa.
Ostoreskontra seuraa yrityksen ostolaskuja. Myyntireskontra seuraa yrityksen saatavia eli myyntilaskuja. Fivaldista lähetetyt laskut siirtyvät automaattisesti myyntireskontraan ja kirjanpitoon. Voit nähdä lähettämättömät, avoimet, erääntyneet ja muistutetut laskut sekä saatavien ajantasaisen määrän. Myyntireskontra toimii myös ALV-laskennan perustana, joka helpottaa yritystä suorittamaan kirjanpidon lakivelvoitteet ja tukee verotusta. Lue lisää sähköisestä kirjanpidosta.
Täysin sähköinen kirjanpito tarkoittaa, että kaikki kirjanpidon toiminnot suoritetaan digitaalisesti, mukaan lukien tositteiden käsittely, laskutus, palkanlaskenta ja raportointi. Tämä tarkoittaa, että paperisia dokumentteja ei tarvitse käsitellä lainkaan. Sähköinen kirjanpito voi tarjota reaaliaikaisen näkymän yrityksen talouteen, mikä mahdollistaa päätöksenteon tuoreen tiedon pohjalta.
Sähköistäminen sujui hyvin yhteistyössä asiakkaan kanssa ja nyt Profigrid Oy on täysin sähköinen.
– Asiointi on ollut erittäin helppoa. Toimistolla emme ole käyneet ollenkaan, kaikki hoituu näppärästi ja nopeasti etänä/sähköisesti mikä sopii meille erittäin hyvin. Sähköistäminen nopeutti ja selkeytti kirjanpitoa merkittävästi. Kaikki on nyt helposti samassa paikassa ja materiaalien laittaminen kasaan kirjanpitäjää varten menee oikeastaan ihan itsellään ja aikaa säästyy todella paljon verrattuna aiempaan. Suosittelen sähköistämistä ehdottomasti! Kertoo Susanna Räty.
Yhteistyö toimii tässäkin molemmin puolin. Profigrid Oy:n aineisto on niin hyvin tallennettuna, että raportointi onnistuu nopeasti kirjanpitäjältä.
Asiointi kirjanpitäjämme Jennin kanssa on ollut ihanan rentoa ja mutkatonta! Asiat hoituvat aina hyvin ja kun on myös asioita, joista ei itse ymmärrä, apua saa aina ja on tosi helppoa kysyä ne tyhmätkin kysymykset ja niihin tulee vastaus niin että se on helppoa itsekin ymmärtää. Jenniin saa myös aina nopeasti ja helposti yhteyden. Palvelunne onkin tuonut myös turvaa yrityksen pyörittämiseen, kun tietää taustalla olevan aina moneen asiaan hyvä taustatuki ja tilitoimistostanne löytyy myös muuta osaamista, jos tarvitsee jotakin perus kirjanpidon lisäksi.
Marko Räty ja Susanna Räty, Profigrid Oy
Artikkeliin haastateltiin Profigrid Oy:n Marko Räty sekä Susanna Räty.
Kiitos vielä Markolle ja Susannalle haastattelusta.
Kirjoittaja: Hanna Toivo
Työntekijän palkkaaminen ajankohtana tänä vuonna? Nopeampaa ja vaivattomampaa kiinteistökauppaa? Lue asiakaslehti kevät 2025!
Kun suunnittelet yrityksen perustamista, yksi ensimmäisistä ja tärkeimmistä päätöksistä on yritysmuodon valinta. Tämä päätös vaikuttaa monin tavoin yritystoimintaasi..
Yrityksen perustaminen vaatii perusteellista suunnittelua, strategista ajattelua ja ennen kaikkea, rohkeutta astua tuntemattomaan. Olemme koonneet viisi tärkeintä!
Sähköinen kirjanpito
Perinteinen kirjanpito
Palkanlaskenta
Reskontranhoito
Talousneuvonta
Yritystuet ja yritysrahoitus
Lakipalvelut
Toimipisteemme
Parkanontie 60 2krs
Jämijärventie 28 B 2
Prunnintie 6
Korkeemäenkatu 17 A 20
Sellukatu 5 A, 2krs
Vanha Tampereentie 18-20
You are currently viewing a placeholder content from Facebook. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
More InformationYou are currently viewing a placeholder content from Instagram. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
More Information